Cum am slabit aproape 10kg de sarbatori !?

Cum am slabit aproape 10kg de sarbatori !?

Ca tot a venit vorba de sarmale si salata Boeuf zilele trecute ( Revelion & stuff ), sunt surprins de cati oameni vin la sala citez, “sa scoata sarmalele”. Stiu, asta e realitate si e mai bine decat deloc, sau vorba romanului, “lasa ba ca e bine si asa” , motivati de neglijenta sarbatorilor.

Nu scriu sa ma laud, dar nici nu ma deranjeaza daca asa se percepe. Pana la urma, de ce nu? Ma simt eu ciudat, cand toti din jurul meu se ingrasa si eu slabesc, de parca as fi bolnav (chiar am fost intrebat asta). Concluzia este ca da, am slabit aproape 10 kg si spun “aproape” pentru ca nu m-am cantarit foarte atent si la timp si poate cantarul nu era intocmai ok. Dar pot spune cu siguranta ca dupa o saptamana acasa, aveam cu 8 kg mai putin decat atunci cand am plecat in Bali, pe 2 decembrie.

Si nu am scris articolul sa ma laud, o sa iti si dau cateva informatii “CUM” ? poate, intereseaza, poate ajuta.

Sa incepem cu inceputul. Cand am plecat pe 2 decembrie in Bali, aveam 100 de kilograme. Si nu, nu pentru ca eram neglijent sau lenes, ci pentru ca asta vroiam. Antrenamentele mele de tip powerlifting implica asta ( multa forta = multa masa = pari mai gras ). Putini inteleg asta si cred ca orice ai face in sala trebuie sa ai six pack-ul de reviste. Pentru cei care nu stiu, exista foarte multe tipuri de antrenamente, sportivi si sporturi in general. Va sugerez sa va uitati pe Eurosport sau orice canal de sport la orice alt sport decat fotbalul si veti intelege diferenta, daca va uitati atent. Nu stiu cat de tare va intereseaza asta, dar just in case e bine de stiut ca nu eram gras. Din pacate pot spune, muncisem 6 luni sa pun 5kg si am dat jos 10 doar intr-o luna. Halal afacere!

Am locuit in Ubud timp de o luna printre localnici. Nu am stat la hotel ci intr-un homestay family compound, adica in ograda unei familii, alaturi de ei. Asa am vrut noi, sa simtim viata de acolo, sa ne integram. Asta a rezultat intr-un alt stil de viata… complet diferit. Ajung acum la factorii care au determinat in mare parte “slabirea” asta. Atentie, cand spun slabire, ma refer la propriu si la figurat. Altfel s-ar numi pierdere in greutate, dar eu ma simt mai slabit. E de bine, dar si de rau pentru ca atunci cand pierzi in greutate atat de mult, atat de repede, pierzi din toate, inclusiv din masa musculara. Scopul meu fiind sa fiu puternic in antrenamente, aii inteles legatura.

O sa scriu pe scurt motivele principale, factorii sau schimbarile, indeferent de cum vrei sa le zici. Daca vreti sa la aprofundam impreuna, te astept la unul dintre workshop-urile mele de nutritie 🙂

1. Am dormit mai bine

Lipsit de tehnologie si alte distrageri, am avut un ritm de odihna absolut natural. Stiti cat de des vi se spune ca somnul e important? Nu realizezi asta pana vei incerca, macar o luna de zile. Stiti senzatia aia cand te trezesti cu chef de viata si chef de ziua respectiva? Eu o uitasem inainte.

2. Am fost extrem de activ

In ciuda aparentelor ai crede ca sunt destul de activ si acasa. Repet: Lipsit de tehnologie si alte distrageri am avut timp sa fac multe, multe activitati ( nu antrenamente, nu am fost la sala ). Desti aceste activitati nu erau epuizante sau intense si nu ardeam mai multe calorii decat as fi ars la sala, fiind intr-o stare constanta si activa, metabolismul s-a schimbat putin. Asta ar trebui sa spuna multe celor care cred ca slabesc daca vin la sala. Am spus-o mereu si o voi spune in continuare: la sala nu vii sa slabesti ci sa arati si sa te simti mai bine. Pierderea in greutate este mult mai usoara decat un antrenament, sau, in functie de cate schimbari ar trebui sa faci in viata ta, este mult mai dificila decat sa vii o ora pe zi la sala. Intelegeti diferenta si la ce ma refer 🙂

“Pai e normal cand esti in vacanta”.. Really? Chiar e normal? Ok, m-am relaxat si am putut sa ma odihnesc mai bine, dar oare asta e tot ce trebuie sa faci cand vrei sa slabesti atat de mult? Daca e asa simplu, de ce nu va modificati putin programul si nu mai e nevoie sa veniti la sala. Odihna si stilul de viata contribuie, dar reprezinta doar o mica parte din ce este important.

3. Am avut complet alta alimentatie.

Aici nu vreau sa intru in chestii profunde si stintifice. Vreau decat sa va spun ca mi-am reamintit de ce este alimentatia atat de importanta. M-a motivat atat de tare lucrul asta, incat mi-am mai luat o diploma pe domeniu si vreau sa dau mai departe cateva informatii pretioase in privinta asta. Teoretic, este atat de usor sa ajungem la greutatea dorita. Practic, ne lovim de rutina, de obiceiurile proaste la care nu vrem sa renuntam, lipsa de optiuni, poate chiar lipsa concreta a informatiei s.a.m.d incat devine , sau cel putin pare, foarte dificil. Aici stiu si vreau eu sa te ajut!

Luna asta departe de “normal” , nu am avut nicio dieta stricta si niciun program anume…de fapt lucrurile stau cam asa: mancat de 3-4 ori pe zi fara sa ma abtin, mancand exact ce am poftit. Au fost zile in care am mancat “all you can eat” – optiuni sanatoase…dar multe…dar sanatoase 🙂

Iti povestesc mai multe despre toate astea si am in plus detalii care s-ar putea sa faca o diferenta clara si sa te ajute in alegerile tale alimentare .

Te astept la Workshop , pe 26 Ianuarie !

There is 3 comments

  1. Felicitari pentru felul in care tu transmiti aceste ponturi interesante . Lovely 😊

  2. Chiar un mod foarte atractiv de a spune despre aceste trăiri, întamplari, conform vorbelor “fix pe pielea ta” :))…
    Un articol interesant și de pus in reminder…Felicitări ! 🙂

Leave a Reply